Rutiner borjar formas sa smatt

Hej igen Sverige :)

Det ar sa mycket som hander har borta och jag onska jag kunde beratta allt!! De stora sakerna som hant ar att jag nu, altligen, ar registrerad for alla kurser jag ska lasa i var! Det ar matte, engelska, halsovetenskap och klassisk musik (man maste lasa nat estetiskt, som tur ar ska jag inte utova nan musik! haha). Jag har ocksa fatt ett student ID som ocksa fungerar som ett betalkort for mat. Sa just nu far jag nastan all mat gratis :) Jag har ocksa traffat min rumskompis, Viktorija, fran Lettland! Hon verkar jattetrevlig! Fick dock ett mail idag om att jag har fatt ett dyrare rum an vad mitt scholarship tacker, sa antingen far jag betala $250 / termin eller sa far jag flytta till ett annat rum. Vantar pa mer svar om det, hoppas sa klart att jag kan deala till mig att fa stanna har gratis :) men vi far se..

Jag har ocksa lamnat in min dator till skolans IT avdelning for om man ska kunna anvanda tradlost internet pa sin egen dator maste man ha skolans antivirusprogram. Sa  fort jag far tillbaka min dator och har listat ut hur jag kommer at internet kan jag borja anvanda skype mer, ser verkligen fram emot lite samtal med Sverige!!

Allt borjar kannas lattare nu nar jag borjar fa lite grepp om hur skolan ska ga till och hur traningen ser ut. I mitten pa februari ska vi aka pa arets storsta tavling och det kanns jattekul! Men innan dess har vi lite mindre tavlingar som ska avklaras!

Manga fragade innan jag akte till USA hur lange jag skulle stanna. Det var svart da att saga eftersom jag inte riktigt hade en bild av hur allt skulle bli. Men det har jag nu :) Som det kanns just nu tanker jag stanna som minst (om inget valdigt oforutsagbart hander) tre terminer. Eftersom jag vill garna simma Conferance (den stora tavlingen i februari) nasta ar ocksa for att se hur min utveckling inom simningen ter sig. Terminerna har ar gaanska korta dock och terminen som borjar nu slutar 6e maj sa sommarlovet kommer spenderas hemma i Sverige :). Till jul kan det dock bli svart att ta sig hem men jag och Maja ska kolla vad det finns  for alternativ till det i sommar! :) Och saklart, om allt gar bra kanske jag stannar langre, vem vet?

Avrundar med en bild idag igen. Till vanster ser ni the Dome, dar all traning sker. Och till hoger har vi Coyote Village dar jag bor :)  




Karlek fran Amerika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0