Lite old fashioned mail gör vem som helst på bra humör.

Igår berättade jag för min tränare att jag är lite oroad över simningen.. Jag känner inte att jag har den mentala styrkan för de längre sträckorna just nu och att jag saknar den fysiska styrkan för sprint (eftersom jag bara kört rehab på gymmet ett tag nu). Då sa han "Jag är glad att du oroar dig för simningen. För det betyder att du inte oroar dig lika mycket över maten, boendet, skolan, sömnen, språket eller att vara så långt hemifrån!" Det ligger nåt i det, jag har börjat acceptera att det är mycket nytt här och att jag måste möta en dag i taget med öppna armar. Känns bra!

Fick ett kort av Farfar på posten, det var jätteroligt och jag är så glad att jaga har Farmor och Farfar! Om nån annan blir sugen på att skicka ett brev är adressen Lisa Johansson, 901 Rose Street, Coyote Village # 457, Vermillion, SD 57069, USA.

Eftersom jag fick storlek 28" på min träningsbaddräkt är det lite kämpigt nu när min nacke är stel! Haha, så igår beställde jag en ny baddräckt, Nike! Många här använder Nike så jag tänkte prova det jag med. Kostade bara 300kr med frakt :)

Jag är glad att jag har Ida här i USA och att vi kan ringa varandra och prata om Amerikas alla utmaningar, frästelser och besvikelser. Vi pratade i över en halvtimme igår och återigen, jag är så glad att du finns där för mig Ida :). Efter samtalet med Ida gick jag över till två av tjejerna i laget som jag bodde med på Hawaii, jag var där i typ tre timmar och vi pratade och skrattade hela tiden! Det var jätteroligt och  dom sa att jag måste komma över oftare :) !

Nu har jag laddat upp för den här dagen med min nya favorit (havregrynsgröt toppad med lite vaniljyoghurt, banan och russin) ! Att rekomendera...

Kärlek från Amerika, idag - lite extra till Föllinge. Och Maja, eftersom hon fick en råtta i brevlådan.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Alltid så roligt att läsa Lisa!! Tänker på dig!

KRAM KRAM!!



p.s. Råtta i brevlådan låter inte superfresh!!

2011-01-26 @ 14:12:03
Postat av: Lina

Det är så kul att läsa å få veta hur du har det där borta. Men fy har hon fått en råtta i brevlådan... nu vågar då inte jag hämta min post imorn!

Stora kramar

2011-01-26 @ 21:12:27
Postat av: Towa

Vad roligt att läsa din blogg Lisa! Btw, riktigt fina baddräkter! :) bamsekram!

2011-01-27 @ 20:49:42
Postat av: Maja

Haha vad roligt att jag får lite extra love :) mer av det gillar jag!

2011-01-30 @ 22:07:08
Postat av: Linn Karlsson

Vad kul din blogg är. kommer verkligen att läsa din blogg igen! (: Hoppas du har en spännande vardag :p

2011-02-23 @ 14:18:44
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0