"It won't make sense right now,

but the only way her heart will mend, is when she learns to love again." Robyn

Det ligger nåt i det. Det är kanske den svåraste utmaningen hittills men nu ska jag verkligen försöka ta en dag i taget och njuta av vad den erbjuder. Och inte tänka så mycket på "När ska jag åka hem?", "Hur länge ska jag vara här?", "Var i Sverige skulle jag vilja flytta och börja plugga?" osv. Jag älskar allt jag har lämnat i Sverige men det gör mig ledsen att alltid tänka på det.

Vad har hänt sen sist då? Jo jag jag kommit igång med skolan och det går bra. Läser matte, engelska, hälsovetenskap och klassisk musik (typ estetiskt val). Varit hos doktorn och fått sömpiller, haft mitt första meet hemma, varit på mitt första meet borta!

Sömpillrena då. Innan hade jag såna man kan köpa utan recept men dom fungerade inte enligt mig. Så jag fick komma till en doktor och han skrev ut några piller som ska hjälpa en att somna på kvällen (om man sen hara problem att man vaknar upp 3,5 och 6 får man leva med det) jag tog ett piller och la mig i soffan och kollade på Scrubs, efter 10 min såg jag allt dubbelt men tjurade på i 20 min till. Då var jag så grobby att jag knappt tog mig till sängen! Haha, men det är skönt att kunna gå och lägga sig och somna på kvällarna!!¨

Tävlingarna har gått okej, jag simmade 800, 400 och 50 fr i lag första tävlingen. Direkt insåg min tränare Jason att jag inte alls är en distanssimmare och bytte genast ut kommande dags 1000 yars mot 200 :). Så igår var vi alltså i Kansas, drygt 5h bussresa härifrån, och tävlade igen. Simmade 500, 200 och 50 yards i lag denna gång. Det är frustrerande att jag inte simmar nå bra på tävling. Jag vill ju komma som ett stjärnskott från Sverige och göra bättre tider än någonsinn och imponera på mina tränare. Men det här är verkligheten och jag antar att det tar ett tag innan man är van vid allt och kan fokusera på simningen och att prestera.

Just nu väntar jag på att klockan ska bli 12 för då kommer lilla mammsen in på Skype, sen blir det tvätta, rehab, miggad med min Svenska kompis Shadi följt av plugg ikväll..

Här kommer lite bilder på lägenheten mm:

               


Kärlek från Amerika

Kommentarer
Postat av: isa

ser jätte mysigt ut!!

2011-01-24 @ 00:23:40
Postat av: Stina

fin lisa! :)

2011-01-24 @ 07:22:01
Postat av: carro

vilket mysigt ställe! :) saknar dig lisa!!!!

2011-01-24 @ 12:52:34
URL: http://happe.webblogg.se/
Postat av: emma

sv: Ja det var väldigt mysigt och härligt i el stockholmo, skönt att fara bort sådär. Haha ja han är en flippad katt, kände mig misshandlad. Musikalen var JÄTTEbra! Chaises, över förväntan. Ser ut att vara ett bra ställe du bor på :) När du har vant dig med allt och trivs bra kommer du suusa fram i vattnet. puss!

2011-01-24 @ 21:50:45
URL: http://emmashouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0