Hej svejs Sverige!

Nu sitter jag som vanligt i soffan och avrundar dagen med Scrubs! Har varit i skolan idag efter en god natts sömn, för en gångs skull :) Kämpar på med stel nacke dock, ger mig mycket huvudvärk :(..

Har avverkat första delen av mattekursen (av åtta iofs) men det känns skönt! Börjar få lite klem på skolan och inser att lektionerna är mest till för att gå igenom vad vi ska göra sen får man jobba på egen hand med uppgifterna.. Vilket fungerar bra för mig!

Här om dagen när jag satt och pluggade matte kom en tjej fram till mig och sa, på aningen amerikansk influerad svenska "du är från Sverige va?". Eftersom jag satt och gjorde ett prov kunde vi inte prata så mycket men hon fick min mailadress och mailade mig ett par timmar senare och bjöd hem mig på middag :) hon heter Rebecka och flyttade från Sverige till USA när hon var 3 år, men hennes mamma är svensk så hon pratar bra svenska ändå!

Allt rullar på bra här! Ska försöka komma iväg och få lite massage nån dag framöver för att se om det kan hjälpa mot nackontet! Känns som att jag håller på att dra på mig en förkyldning också :/ så nu ska jag dricka en kopp te, knapra lite vitamieer och gå och lägga mig :) håller tummarna att jag får känna mig frisk!

Saknar alla hemma och saknar MATEN, allt från dammsugare från Törners till falukorv och vi ska inte tala om fredagstacosen!! Nåt att se fram emot när jag kommer hem i sommar.

Kärlek

Kommentarer
Postat av: isa

va roligt att folk är så trevliga som hon verkade vara :)

2011-01-29 @ 18:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0