United States of America

Nåt jag njuter mer och mer av är löpning. Idag tog jag en löptur ute och kom att tänka på att the United States of America, för mig, är uppdelat i två - USA & America. USA det är LA, Calefornia, New Tork osv. Där den ena skyskrapan är högre än den andra och det finns ett Starbucks i varje gatuhörn. Där man mäter solsken i storlek och kvallitet på solglasögon. Så har vi America. Många har säkert liksom jag mor eller farföräldrars föräldrar som emigrerade till America, och bilden av landet de flyttade till är åkrar, fält och pick-ups. Där landskapet är så platt att man kan se ända till horisonten och barerna som, när det kommer till karaoke, nu för tiden har lika många country låtar som rock och pop tillsammans. Där man mäter solsken i solrosernas riktning.

Jag är i Amerika. En litet ställe med 10 000 invånare, en del cowboys, en hel del country, en stor kändis (en tjej som är med i serien Teen Mom 2) och med ett så platt landskap att fåglarna står still i den värsta blåsten.

Jag har ju iofs aldrig varit i en storstad men jag har mellanlandat och sett Chicago från luften och tror att jag har ett litet grepp om storleken, arkitekturen, tempot osv. Fast jag har ju iofs varit på Hawaii, var passar det in? Ingenstans! Skit, well, Hawaii är speciellt, en parentes i fet stil som kommer efter USA och America. Eller nåt :)

Kärlek från America
Lite extra kärlek till den lilla tjejen som vars själ är väldigt lik min och vars hjärna redan bearbetat mina hjärnspöken. Vem kunde tro att en långa gängliga träningsnarkomanen och den lilla storstadstjejen med stil kunde ha så lika insidor? Vi har buggen att tacka.


Kommentarer
Postat av: isa

en vacker själ dömmer ej personen endast från vad ögat ser. <3 you're a true friend.

2011-04-11 @ 17:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0